نایب رئیس فدراسیون جهانی شنا گفت : من همیشه رضوانی را حمایت کردم اما بعد از انتخابات فدراسیون جهانی او علیه من به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کرد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، حسین المسلم نایب رئیس فدراسیون جهانی شنا در خصوص شکایت محسن رضوانی و اینکه به نظر می‌رسد اختلافش با او باعث شده تا سال‌ها به ایران نیاید، اظهار داشت: من هرگز از سال ۱۹۷۴ به بعد مشکلی با ایران نداشتم. ایران دوست ما و دومین خانه من است. ایران کشور مهمی در ورزش جهان است. من وقتی مدیر هستم، باید از ورزش آسیا حمایت کنم.

*رضوانی را حمایت کردم تا موفق شود

وی افزود: در مورد اتفاقات فدراسیون جهانی در سال گذشته باید به عقبه کار نگاه کنیم. من از سال ۱۹۹۶ یعنی ۲۲ سال پیش وقتی به عنوان عضو هیأت رئیسه انتخاب شدم، رضوانی یک بچه کوچک بود. من او را حمایت کردم تا یک ورزشکار موفق شود. از طرف دیگر آسیا بزرگترین قاره در ورزش است.

*میزبانی آسیا در تورنمنت های بزرگ اتفاقی نیست

دبیرکل شورای المپیک آسیا در ادامه این مصاحبه با اشاره به رویدادهایی که در آسیا میزبانی شده است، خاطرنشان کرد: ما ۳-۴ رویداد بزرگ را در آسیا داریم که المپیک و یک جام جهانی است که این نشان می‌دهد آسیا مهم است. این میزبانی‌ها از کره ماه نیامده و اتفاقی نیست بلکه تلاشی است که از طرف همه کشورها از ۵۰ -۶۰ سال گذشته قبل از اینکه من بیایم، صورت گرفته است.

*تلاش کردم تا آسیا را بشناسانم

حسین المسلم همچنین با بیان اینکه آسیایی‌ها همیشه با هم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۹۶ در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی بوده‌ام که آن زمان آسیا چهار عضو بیشتر نداشت. اروپا و آمریکا هر کدام 6 عضو داشتند. رشته‌های ورزش‌های آبی با این وجود در شهرها و کشورهای چین، قطر، ژاپن و سنگاپور برگزار شد. امسال در چین و سال بعد در کره مسابقات جهانی را داریم. دوباره در سال ۲۰۲۱ در ژاپن و ۲۰۲۳ در قطر مسابقات جهانی را برگزار می‌کنیم. آمریکا و اروپا کجا هستند؟ با وجود اختلافات سیاسی در ورزش، یک نگاه و یک هدف داشتم تلاش کردم تا آسیا را بشناسانم و ما الان در هیأت رئیسه مثل آمریکا و اروپا فرصت برابر داریم که این نتیجه کار سخت است.

*آسیا از رضوانی حمایت نکرد چون سمت اروپایی ها رفت

نایب رئیس فدراسیون جهانی شنا درباره انتخابات فینا گفت: سال قبل برنامه این بود 6 سهمیه در فینا داشته باشیم. به رضوانی برای پست‌های آسیا کمک کردم و به او گفتم می‌تواند عضو کمیته واترپلو در آسیا باشد. بعد از کنگره زمانی که کاندیداها اعلام شد، دیدم رضوانی جزو آسیایی‌ها نیست و به سمت اروپایی‌ها رفته است. البته حق طبیعی او بود و ما به تصمیمش احترام می‌گذاریم. اما در انتخاب قاره، قاعدتاً از رضوانی حمایت نشد چون اروپایی‌ها 6 نفر دیگر را داشتند. به رضوانی گفتم تو جوان هستی و فکر می‌کنی می‌توانی در کمیته واترپلوی فدراسیون جهانی باشی. آسیا همیشه با هم بوده اما رضوانی گوش نکرد و روش خود را ادامه داد و در نتیجه  آسیا هم او را حمایت نکرد.

*از من شکایت کرد

المسلم ادامه داد: انتخابات تمام شد همه به هم تبریک گفتیم، همه چیز تمام شده بود اما رضوانی علیه من در دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) پرونده تشکیل داد و درخواست کرد انتخابات را کنسل کنند. او گفته بود چرا فدراسیون جهانی مرا پذیرفته است. علیه من شکایت کرده بود و گفته بود رأی که کویت داده، درست نبوده چون من کویتی هستم. رضوانی گفته بود می‌خواهد از ایران حمایت کند اما فقط در مورد من حرف زده بود نه ایران، قاضی دادگاه بین‌المللی تعجب کرده بود و گفته بود تو یک فایل از المسلم درست کرده‌ای و راجع‌به ایران حرف نزده‌ای.

وی در پایان گفت: نتیجه تمام صحبت‌هایم این است من ایران را دوست دارم و ورزش ایران را حمایت می‌کنم.
/2759/